Editorial Policies

Fokus dan Skop

Attaqwa: Jurnal Ilmu Pendidikan Islam memuat kajian-kajian dalam bidang pendidikan Islam, dan kajian Pendidikan Islam lainnya.

Focus and Scope

Attaqwa: Journal of Islamic Education; This journal contains a lot of studies about Islamic education, and other Islamic education related studies.

Proses Review

Seluruh artikel yang masuk akan dilakukan review minimal dua orang reviewer, dan hasil review akan dipublikasikan setelah mendapat persetujuan dari dewan penyunting.

Untuk scanning plagiarism, Attaqwa menggunakan media Google Scholar untuk melacak tingkat plagiarisme naskah.

Peer Review Process

The entire article will be reviewed at least by two reviewers, and the results will be published after getting approval from editors.

For Scanning plagiarism, Attaqwa will use Google Scholar to track the plagiarism level of the text entirely.

Frekuwensi Terbitan

Terbit dua kali setahun pada bulan Maret dan Sepetember

Publication Frequency

Published twice in a year (biannually) in Mart and September

Kebijakan Akses Terbuka

Semua artikel yang dipublikasikan dapat diakses secara umum melalui online dan bersifat bebas download.

Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Open Access Policy

All of the articles in the journal are publicly accessed for everyone via online and it is free to download.

Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Penulis Bebas Biaya

Para penulis tidak diwajibkan membayar, baik untuk submit, pengolahan, atau publikasi artikel. (Author Free Charge)

Author Free Charge

There is no charge for authors, either for submitting or editing or publishing the article.